Nova verzija 7.2
Nastavno na prezentaciju o Fiskalizaciji 2, u ovoj verziji počinjemo sa ugradnjom potrebnih elemenata i prilagodbom sustava, svakako pročitajte.
1) KPD šifarnik
Kako ste na prezentaciji o Fiskalizaciji 2 mogli čuti, svim stavkama na izlaznim računima potrebno je dodijeliti KPD šifru. Bez nje izlazni račun se neće moći poslati niti fiskalizirati. U ovoj verziji uz Vrste radova i usluga te Vrste zaduženja za posebne prostore/najmove omogućen je upis šifre odabirom iz šifarnika svih KPD šifri koju smo u suradnji sa moj-eračun učinili dostupnom na klik.
Uz šifre dolaze naravno i mjerne jedinice. Iako nije najavljena neka posebna kontrola usklađenosti, mjerna jedinica je obavezan podatak. Inicijalno smo u oba šifarnika svim radovima stavili mj. Komad. što po potrebi možete promijeniti.
2) EU norma
Prelazak na fiskalizaciju 2 (F2) podrazumjeva i prelazak sa dosadašje HR strukture XML datoteka na tzv EU norm strukturu. To je prvi korak, a drugi će biti dodavanje proširenja za potrebe fiskalizacije. U ovoj verziji napravili smo prvi korak. Što to znači za vas?
- na svim izlaznim računima potrebno je odrediti Poslovni proces odnosno Razlog izdavanja – novo polje u zaglavlju
- zbog razvrstavanja stavci po kategorijama PDV-a unutar samog XML-a, na svakoj stavci računa potrebno je definirati radi li se o Komercijalnoj stavci, Zateznoj kamati ili Prolaznoj stavci
- za sve račune koje je potrebno fiskalizirati bit će potrebno provjeriti jesu li uspješno fiskalizirani ili treba izvršiti eIzvješćivanje (ako račun to zahtjeva). Podaci o tome dodani su u zaglavlje računa na list Fiskalizacija (za sada samo informativno)
- račun treba upotpuniti OIB-om operatera i načinom plaćanja PDV-a – slijedeće dvije stavke

3) Djelatnici
Od 01.01.2026. za svakog operatera, odnosno osobu koja izrađuje račun, uz ime i prezime u XML-u će se morati dostaviti i OIB. U listu djelatnika dodali smo zato polje OIB koje obavezno popunite do kraja godine.

4) Poslovni partneri
Od 01.01.2026. u svakom računu izdavatelj mora navesti je li u sustavu PDV-a, plaća li PDV po izdavanju ili naplati. Stoga smo polje U sustavu PDV-a zamijenili poljem Plaćanje poreza sa opcijama: Po izdavanju, Po naplati, Nije u sustavu. Svakako ga popunite za svoju tvrtku ili obrt.
5) Kanal dostave računa
Kako bi u slučaju da se partner ne nalazi u AMS-u olakšali promjenu načina dostave, na svim računima omogućena je direktna promjena kanala odabirom iz liste umjesto promjenom u bazi partnera.
6) Poslovna jedinica – GLN
Vezano uz temu koju su neki od vas pokrenuli na prezentaciju da bi htjeli razdvojiti poslovanje upravljanja zgradama od ostalih, u ovoj verziji uz parametre za pristup e-računu (Konfiguracija) dodali smo i podatak Poslovna jedinica odnosno GLN. U dogovoru sa Moj-eračun sada možete otvoriti poslovnu jednicu Upravljanje zgradama te dobivenu šifru upisati u to polje. Imajte na umu da mjesto dostave računa nema veza sa PDV-om (netko je na prezentaciji tako nešto spomenuo) već samo sa vidljivošću računa (koja PJ vidi koje račune).