Klijent-server arhitektura sustava

Arhitektura KLIJENT – POSLUŽITELJ je arhitektura sustava u kojoj mnogi klijenti (udaljene aplikacije) traže i primaju uslugu od centraliziranog poslužitelja (glavna aplikacija -SERVER).

 

Klijentska aplikacija pruža sučelje koje omogućuje korisniku da potpuno automatski, na način kako su dosadašnji korisnici do sada naviknuti, zahtjeva usluge poslužitelja i da prikazuje rezultate koje poslužitelj vraća.
Poslužitelj čeka da zahtjevi stignu od klijenata, a zatim im odgovara. U idealnom slučaju, poslužitelj pruža standardizirano transparentno sučelje klijentima tako da klijenti ne moraju biti svjesni specifičnosti sustava (tj. Hardvera i softvera ) koji pruža uslugu.

Klijenti se često nalaze na osobnim računalima ili laptopima , u naprednoj verziji omogućeno je i tabletima te na mobilnim pametnim telefonima sa ANDROID operativnim sučeljem , dok se server nalazi na jednom mjestu u mreži, obično na močnijem računalu. Ovaj model se pokazao posebno učinkovitim kada klijenti i poslužitelj imaju različite zadatke koje rutinski obavljaju.

Na primjer, u obradi podataka upravitelja zgrade, klijentsko računalo može pokrenuti aplikacijski program za unos podataka o suvlasniku zgrade ili godišnjem programu upravljanja zgradom dok poslužiteljsko računalo izvodi drugi program koji upravlja bazom podataka u kojoj su podaci trajno pohranjeni.
Mnogi klijenti mogu istovremeno pristupiti podacima poslužitelja, a istovremeno klijentsko računalo može obavljati i druge zadatke, poput slanja e-pošte, ispisa izvješća itd.