Nova verzija 7.2

1) KPD šifarnik


Kako ste na prezentaciji o Fiskalizaciji 2 mogli čuti, svim stavkama na izlaznim računima potrebno je dodijeliti KPD šifru. Bez nje izlazni račun se neće moći poslati niti fiskalizirati. U ovoj verziji uz Vrste radova i usluga te Vrste zaduženja za posebne prostore/najmove omogućen je upis šifre odabirom iz šifarnika svih KPD šifri koju smo u suradnji sa moj-eračun učinili dostupnom na klik.


Uz šifre dolaze naravno i mjerne jedinice. Iako nije najavljena neka posebna kontrola usklađenosti, mjerna jedinica je obavezan podatak. Inicijalno smo u oba šifarnika svim radovima stavili mj. Komad. što po potrebi možete promijeniti.

2) EU norma


Prelazak na fiskalizaciju 2 (F2) podrazumjeva i prelazak sa dosadašje HR strukture XML datoteka na tzv EU norm strukturu. To je prvi korak, a drugi će biti dodavanje proširenja za potrebe fiskalizacije. U ovoj verziji napravili smo prvi korak. Što to znači za vas?

  1. na svim izlaznim računima potrebno je odrediti Poslovni proces odnosno Razlog izdavanja – novo polje u zaglavlju
  2. zbog razvrstavanja stavci po kategorijama PDV-a unutar samog XML-a, na svakoj stavci računa potrebno je definirati radi li se o Komercijalnoj stavci, Zateznoj kamati ili Prolaznoj stavci
  3. za sve račune koje je potrebno fiskalizirati bit će potrebno provjeriti jesu li uspješno fiskalizirani ili treba izvršiti eIzvješćivanje (ako račun to zahtjeva). Podaci o tome dodani su u zaglavlje računa na list Fiskalizacija (za sada samo informativno)
  4. račun treba upotpuniti OIB-om operatera i načinom plaćanja PDV-a – slijedeće dvije stavke

3) Djelatnici


Od 01.01.2026. za svakog operatera, odnosno osobu koja izrađuje račun, uz ime i prezime u XML-u će se morati dostaviti i OIB. U listu djelatnika dodali smo zato polje OIB koje obavezno popunite do kraja godine.

4) Poslovni partneri


Od 01.01.2026. u svakom računu izdavatelj mora navesti je li u sustavu PDV-a, plaća li PDV po izdavanju ili naplati. Stoga smo polje U sustavu PDV-a zamijenili poljem Plaćanje poreza sa opcijama: Po izdavanju, Po naplati, Nije u sustavu. Svakako ga popunite za svoju tvrtku ili obrt.

5) Kanal dostave računa


Kako bi u slučaju da se partner ne nalazi u AMS-u olakšali promjenu načina dostave, na svim računima omogućena je direktna promjena kanala odabirom iz liste umjesto promjenom u bazi partnera.

6) Poslovna jedinica – GLN


Vezano uz temu koju su neki od vas pokrenuli na prezentaciju da bi htjeli razdvojiti poslovanje upravljanja zgradama od ostalih, u ovoj verziji uz parametre za pristup e-računu (Konfiguracija) dodali smo i podatak Poslovna jedinica odnosno GLN. U dogovoru sa Moj-eračun sada možete otvoriti poslovnu jednicu Upravljanje zgradama te dobivenu šifru upisati u to polje. Imajte na umu da mjesto dostave računa nema veza sa PDV-om (netko je na prezentaciji tako nešto spomenuo) već samo sa vidljivošću računa (koja PJ vidi koje račune).